Streda 26.01. meniny má
°C
Bratislava zmeniť
Mimoriadna správa
Slovensko má nadúmrtnosť už štvrtý mesiac po sebe. Pozrite sa, kde je najhoršia situácia
Viac v článku
07. 10. 2021 06:10 | LONDÝN/TASR

Vedci popísali najstaršieho mäsožravého dinosaura v Británii

Ilustračné foto
Ilustračné foto Foto: independent.co.uk

Britskí vedci popísali najstaršieho známeho mäsožravého dinosaura nájdeného v Spojenom kráľovstve. Informovala o tom v stredu agentúra DPA. Tvor s názvom Pendraig milnerae bol dlhý len približne jeden meter vrátane chvosta. Patril do skupiny tzv. theropodov, kam sa zaraďuje aj Tyrannosaurus rex a súčasné druhy vtákov.

Prvá časť názvu - pendraig - bolo pomenovanie draka v stredovekej waleštine. Druhá časť - milnerae - je poctou nedávno zosnulej britskej paleontologičke Angele Milnerovej (1947-2021).
Dinosaurus Pendraig milnerae žil v období neskorého triasu pred viac ako 200 miliónmi rokov. Jeho pozostatky po prvý raz objavili v dedine Pantyffynnon na juhu Walesu a vedecky popísané boli v roku 1983.

Výskumníci ho však až teraz klasifikovali ako nový druh a súčasne najstaršieho theropoda, akého doteraz objavili na území Británie. „Pendraig milnerae žil krátko po začiatku vývoja mäsožravých dinosaurov,“ povedal Stephan Spiekman, výskumník z londýnskeho Prírodopisného múzea (Natural History Museum), ktorý je jedným z autorov štúdie. Vysvetlil, že dinosaury z tejto skupiny boli - v porovnaní s neskoršími theropodmi - len malého vzrastu.

Už ste čítali?